top of page

Cum ne raportam la timpul care trece - scurta retrospectiva a anului 2021

Viata este un ghem de momente si de trairi impletite zi dupa zi. Pe unele le putem alege, pe altele trebuie sa le luam asa cum vin. Daca stam sa privim retrospectiv la un an care s-a incheiat, putem spune ca cea mai mare invatatura este faptul ca nu putem controla niciodata pe deplin viata si ca ceea ce putem modela este doar realitatea imediata, prezentul, acel "aici si acum".


Cred ca este constructiv sa ne alocam timp din cand in cand, sa ne uitam in spate, sa ne analizam exprientele si sa incercam sa gasim semnificatii pentru tot ce am trait. Facand acest exercitiu de reflectare, dam un sens timpului care a trecut si diminuam senzatia de "timp fara sens", in care nu s-a intamplat nimic semnificativ.


Se apropie sfarsitul primei luni din 2022, dar eu o sa va intorc la anul 2021, un an care cu siguranta a avut si urcusuri si coborasuri. Va propun mai jos cateva teme de reflectare :




  • In acest an care s-a terminat am invatat...........................................................................................

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Continuati fraza :

In anul 2021

  • am luat decizii...........................................................................................................................

  • am crezut ca.............................................................................................................................

  • am dezamagit..........................................................................................................................

  • am fost dezamagit/a..................................................................................................................

  • m-am intristat atunci cand..........................................................................................................

  • am incercat sa..........................................................................................................................

  • am esuat.................................................................................................................................

  • am reusit..................................................................................................................................

  • am inceput...............................................................................................................................

  • am incheiat..............................................................................................................................

  • am ajutat.................................................................................................................................

  • am fost mai atent la procesul meu de dezvoltare personala si am...................................................


  • Simt recunostinta pentru acest anul care s-a incheiat? Daca da, ce motive de multumire am? Reflectati la emotia care insoteste raspunsul la aceasta intrebare.


  • Ramanem in zona de recunostinta, in zona de introspectie; reflectati la persoanele care au fost alaturi de voi in 2021.


  • Cautati in sacul cu amintiri, cea mai frumoasa experienta din acest an. Ce emotii apar cand o aduceti in prezent? Cautati si cea mai putin placuta experienta traita in 2021. Aici ce stare emotionala apare?


  • Exista o dorinta puternica, care iese in evidenta ca obiectiv, pentru anul 2022?


  • Simtiti ca ati valorificat la maxim timpul liber in 2021? Ati putea face schimbari construtive in aceasta zona, in noul an, astfel incat sa incercati sa construiti amintiri frumoase zi de zi, timpul liber fiind principalul moment in care putem face acest lucru?


  • Cum ati putea descrie starea de echilibru psihologic? Considerati ca tindeti sa ajungeti intr-o stare de echilibru? Constientizati pasii pe care i-ati facut in 2021 pe drumul dezvoltarii personale?


  • Sarbatorile de iarna reprezinta pentru mine.......................................................................................


· Lasati mai jos un mesaj pentru anul 2021:.........................................................................................



La final, intoarceti-va la prezent, la ziua de AZI. Umpleti acest prezent cu lucrurile care va plac, cu oameni frumosi, cu momente linistite si placute chiar daca este vorba doar de a te bucura de o cafea ,de a asculta melodia preferata la casti, de un somn odihnitor sau de a citi o carte frumoasa.





Featured Posts
Noutati
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page