top of page

Sfarsit de an - teme de reflectare


Ce valoare dam timpului? Cum il valorizam? Ca sa ne ajutam in acest sens, este constructiv la sfarsitul unui an, sa calatorim in spate, sa rememoram experientele de viata care au ramas ancorate in memoria noastra printr-un ecou emotional. Cred ca atata timp cat ne dezvoltam abilitatea de a calatori in trecut revizitand/vizualizand mai mult scenele fericite din tolba cu amintiri si abilitatea de a trai prezentul ca pe un moment asupra caruia avem toata puterea de a-l transforma intr-o experienta memorabila, vom reusi sa ne mobilizam mai eficient in construirea momentelor fericite din viitor.


1. In anul 2022 am reusit sa traim in prezent, sa valorificam acel “aici si acum”? Sau am fost prinsi in rutina, in activitati repetitive si diverse temeri? Legat de aceasta constientizare a prezentului si de incercarea optimizarii lui in asa fel incat noi sa fim mai fericiti si mai echilibrati, putem sa incepem cu a reflecta asupra timpului nostru liber; cum ne raportam la el, daca il consideram important, daca stim sa il transformam in amintiri frumoase, etc. Fiecare zi este un nou inceput. In 2022, ne-am lasat purtati de trecerea timpului, sau am colorat fiecare zi in culorile noastre preferate?


2. Studiile arata ca vom fi mai fericiti, mai sanatosi, mai echilibrati, atunci cand suntem din ce in ce mai congruenti si autentici; acest lucru inseamna ca exista un foarte bun dialog cu noi, ca ne intelegem, ne acceptam, ne oferim iubire neconditionata, ne valorizam, ne vedem plusurile si minusurile, ne oferim incredere. Cand ajungem in acest punct, atunci nu ne mai punem masti in relatiile cu oamenii din jurul nostru. Ceea ce suntem in esenta noastra, se vede si in afara, in interactiunile sociale. Cum a fost anul 2022 din aceasta perspectiva? Ati acordat timp autoanalizei? Ati reusit sa va iubiti mai mult? Sa va acceptati?

O sa las aici un citat preferat din Carl Rogers: „Paradoxul curios este că atunci când mă accept așa cum sunt eu, atunci eu pot să mă schimb”.


3. Cum am gestionat episoadele de anxietate, temerile, starile depresive, supararile in anul 2022? Ce progrese simtim ca am facut in gestionarea stresului cotidian? Avem o “trusa de ajutor pentru suflet “?, stim unde ne gasim resursele atunci cand trecem prin momente mai grele? Stim sa ne oferim recompense? Stim sa avem grija de noi? Ce rol au avut orele de psihoterapie in acest demers?


4. Suntem recunoscatori pentru anul care se apropie de final? putem sa ne gandim la amintirile frumoase din acest an, la reusitele si la momentele in care ne-am simtit importanti; ne putem gandi si la persoanele dragi care au fost langa noi.

Incercati, la final, sa mergeti in zona de reflectare: cautati emotia care predomina, poate fi rememorarea unor evenimente fericite din trecut o sursa de energie pozitiva in prezent?


5. Lasati un mesaj pentru anul 2022: ……………………………………………………………………………………..




Featured Posts
Noutati
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page